2013. október 21., hétfő

A kilencedik nap

A mai nap előzményei:
A szülés utáni napon az első dolgom mindig az állatorvoshoz vezet. Egyrészt, hogy megnézze Wint, hogy minden rendben van e vele, másrészt, hogy megkapja az Oxitocin injekciót, ami segíti a szülés után bent maradt "anyagok" (mint placenta vagy egyebek) mielőbbi kiürülését. Az injekció beadása utáni kb. 2 órában mindennek távoznia kell. Még pár napig a nagy esemény után Ergam cseppeket is szoktam neki adni, hogy szépen kitisztuljon. Tehát a szülés másnapján az állatorvos azt mondta, hogy mindent rendben talál, de 5-7 nap múlva megnézné a kutyát még egyszer, mert mintha valami folyadékot még érezne benne.
Ezért ma elvittem az állatorvoshoz, hogy leellenőriztessem és vegyek neki valamilyen multivitamint. Az én állatorvosom elég messze van, de van itt közel egy rendelő, ami állatpatika is egyben, ha sürgősen kell valami onnan szoktam beszerezni. Ez az állatorvos nagyon alapos akart lenni és nem elégedett meg azzal, hogy áttapogatja a kutyát, javasolt egy ultrahangot. Mesélt nekem bent maradt mumifikálódott kölykökről, meg mindenféle rémes esetekről, amivel úgy beparáztatott, hogy inkább az ultrahang mellett döntöttem. Tokától-bokáig megultrahangozta a kutyát. Megnézte a beleit, a veséjét, a lépét, a máját, a méhét, meg amit csak lehet, és mindent rendben talált. Előtte megkérdezte, hogy Win mennyire tűri az ultrahangot, mire mondtam, hogy eddig sose volt ezzel gond, már legalább 5-6 ultrahang vizsgálata volt. Közben Win horkolni kezdett, úgy elfeküdt a vizsgálat közben, hogy el is aludt. A kocsiban is végig aludt, de amint hazaértünk már rúgta is be az ajtót és rohant megnézni a babákat. Szépen megszoptatta őket, majd mikor már mindegyik aludt, csöndben kisomfordált. Azért mielőtt beengedtem volna, még jó alaposan áttöröltem őt (a ciciket) egy nagy borvizes vattával, nehogy hazahozzon a rendelőből valami fertőzést. Ja egyébként megkértem az orvost, hogy ha már a kutya így kifeküdt, nyírja le a péra körül a szőrt, mert elég dzsuvás volt a szülés miatt. Valamennyit én már nyírtam, meg tisztogattam rajta, de most kristálytiszta lett ott lent. Szegény Win meglepetten vette tudomásul, hogy átfúj a szél a lába között és ezért állandóan leült, de tudom, hogy estére már meg is szokj az új fazonját :-)
Az orvos szerint van Winen néhány kiló plusz, de most jól is tesz neki. A normál súlya általában kb. 20 kg, ma megmértük és Win jelenleg valamivel több mint 24 kg.
A multivitamint megvettem és be is adtam neki a napi adagját. Így Win napi menüje a következő: 1 kalcium injekció (szájon át), 1 magnézium + B6 tabletta, 2 multivitamin tabletta, 1 szőlőcukor, 1 liter kecsketej, 400 g Jack szalámi, kb. 30 dkg sajt. A szárazatápot még mindig nem hajlandó megenni, bár minden nap próbálkozunk vele.
A kicsik szépen szopiznak. A súlyuk folyamatosan gyarapszik, de már nem olyan ütemben mint az első héten. 2-3 dekát azért így is híznak naponta. Win már nem fekszik egész nap bent, de kimenni nem szeret túl sokat, inkább itt fekszik mellettem a számítógépnél, mert a szoba a kicsik szobája mellett van és így hallja ha nyifognak.
A tegnapi mérés eredményei (8 napos korukban):
Tri kan; 75.5 dkg, tri szuka; 75.2 dkg, blue szuka; 78 dkg.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése