2013. október 26., szombat

A kaki a lélek tükre

A kis tricolor kant már többször láttam, hogy felállva próbál kaksizni. Ez legtöbbször úgy megy neki, ha jól kitámasztja magát valahogy. Míg a többiek magukat teljesen eldobva hagyják, hogy anyjuk gondoskodjon bélmozgásuk megfelelő működéséről, ő már annyira nagyfiúnak érzi magát, hogy úgy gondolja neki egyedül is megy. Ma azonban egy kicsit rám ijesztett, mert már vagy 15 perce erőlködött folyamatosan, de látszott, hogy egyedül nem megy neki. Win folyamatosan ment hozzá, vagy fél órán át nyalogatta, de a picurka utána is csak nyögdösött és próbálkozott. Szegénykén látszott, hogy megszenved vele. Láttam már olyan almot más fajtánál (és vettem is részt a nevelésükben) ahol ez gyakoribb probléma volt, ezért megpróbáltam az ott alkalmazott módszert. Egy vattakorongot átitattam olajjal (paraffin a legjobb, de ha nincs, egy kis babaolaj esetleg olíva is megfelel) és finoman elkezdtem a fenekét törölgetni. Win hosszas nyalogatása, és az olajos vatta hatott és szépen el is kezdett kakilni. Utána végre nyugodtan be tudtuk tenni a testvérei közé alukálni.
A kiskutyáknál gyakran előfordul hasmenés, esetenként szorulás, ezért mindig tartok itthon olyan készítményeket, amik azonnali segítséget nyújtanak.


Bár nem a témához tartozik, de ezt még muszáj. A kis blue szuka betakarta magát és úgy szundizott :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése