2015. augusztus 11., kedd

Vegyes vágott

Az utóbbi napok legjelentősebb híre, hogy egyel kevesebben lettünk. Coraline, vagyis most már Smile elköltözött a családjához. Mielőtt elment különválasztottam a többiektől, mert csak vele akartam tölteni egy kis időt. Rendesen el kellett búcsúznom tőle és elláttam egy csomó jó tanáccsal. Vagyis inkább csak próbáltam, mert amint beszélni kezdtem hozzá elsírtam magam. Ez mindig nehéz. Az ember heteken keresztül neveli a kölyköt, és csak reménykedni tud benne, hogy ahová kerül, ott legalább annyira fogják szeretni mint én. Coraline utolsónak érkezett és elsőként távozott. Igazi kis meglepetés volt, akinek borzasztóan örültem. Drága kicsi babám! Nagyon nagyon szeretlek, és nagyon boldog hosszú életet kívánok neked! Apa és anya is puszil sokszor, meg a kis testvéreid..... Mindenkinek hiányzol!

Az elmúlt napok a babáknak inkább nyugisak, nekem annál tevékenyebbek voltak. Én a napi teendőket intézem, ők meg a pályaválasztáson gondolkodtak. Ami mellett még bőven van idejük valamilyen hobbitevékenységre. Ahogy látom a régészet kifejezetten érdekli őket. Már ástak egy olyan mély gödröt, amin keresztül át lehet jutni Kínába. Őket kellett volna bevetni a metró építésénél. Kb. 2 hét alatt kész lett volna. Egyszerűen imádnak ásni. No meg mindenfélét gyűjtögetni és cibálni. Cibálni anyagokat szeretnek a legjobban. A kedvencük az a játék, amit Bogi csinált még anno. Annak több téphető vége is van, egyszerűen imádják. Gyűjteni pedig szőrt szeretnek nagyon. Olyan helyekről szednek össze szőrcsomókat, amikről azt sem tudtam, hogy léteznek. 

A napi rutin fontos a kisbabáknak, így azt igyekszem tartani. Reggel felkelés után azonnal kiengedem őket, mert mára totál kertlakókká váltak. De reggel bejöhetnek mindig, már csak azért is, mert másképp képtelenség lenne utánuk kitakarítani rendesen. Amíg ők bent rombolnak (meg pirítóst sütnek), én kitakarítom a helyüket, és kapnak tiszta vizet. Mire visszamennek minden ragyog és friss. Szerintem azt hiszik egy tündér csinálja :-). Amíg a helyük felszárad, bent héderelehetnek. Kicsit játszok velük, megy a nagy rohangálás, majd amikor kezdenek kidőlni, visszateszem őket egy nagy tál kaja kíséretében. A kör alakú kölyöketető körül ekkor megindul a tülekedés és lejátsszák a napi első forgó mérkőzésüket. Utána alszanak. És ezt naponta többször ismételjük. Ha vendég jön az külön program nekik, amit imádnak, mert minden egyes lábujj-préda aranyat ér. Igazi kis törpe-raptorok.



Napi 3-4 alkalommal esznek, most már csak száraztápot. Naponta legalább 2-3 alkalommal kiengedem őket, hogy lefáradjanak és élvezzék az emberi és felnőtt kutya társaságot. Az anyjukat már kímélem, nem akarom, hogy a cicijét rángassák. De Ivy pl. előszeretettel foglalkozik velük. A kicsiknek egyébként minden reggel az első dolga kiengedés után, hogy mennek meglátogatni az apjukat. Nagyon odavannak érte. Találkoztak már kerítésen kívül és belül is. Amikor a babák rosszalkodnak, Flesh néz rám, hogy most akkor melyikünk fegyelmezze meg őket. "Ne rám nézz.. A te fiad!" Közben meg folyamatosan csóvál nekik, de a dominanciáját is érezteti. Nem tudom, hogy tudja e, hogy ő az apjuk, de olyan mintha tényleg tudná. Ennyit még egy alommal sem foglalkozott. Win is mindig megy ellenőrizni őket, bár most egy kicsit szégyenlős, mert totál pucér lett. Nem sok szőr jött ki belőle, csak egy kisebb teherautónyi. Bazira megkopasztottam. Egészen fantasztikus dolog, amikor a nyári vedlés, meg a szülés utáni egybeesik, mert lassan lesz egy perui meztelen kutyám. 



A babák nagyon szívesen segítenek a házimunkában, bár a felmosó használata még nem teljesen tisztázott. Ők azt hiszek, hogy csak kergetni kell. Egyelőre nem akarom őket kiábrándítani.



Egyébként nagyon okos babák. Már csak a legritkább esetben kell őket berakni valahova, általában szépen jönnek hívásra. Olyan is egyre többször van, hogy 1-2 órát bent vannak velem, de se egy pisi, se egy kaksi. Sőt, Mamba ki is kéredzkedik, ha ki kell mennie. 
Szóval így tengetik a babák mindennapjaikat a felmosóvödör és a tápos-zsák bűvöletében. Én meg beletemetkeztem a papírmunkába, hogy mindenük rendben legyen. Törzskönyvezés, tájékoztatók, szerződések, stb. Azt hiszem ez a legkevésbé szórakoztató része a dolognak. De most már túl vagyok a nehezén, úgyhogy bontottunk egy pezsit amit együtt fogyasztunk el a vödörből. :-) 

Apropó a nyári alomhoz:
Mindig tökre irigyeltem a nyári almokat, mert Win eddig csak ősszel szült. A pár hetes babákat pedig nagyon féltettem a kinti mínuszoktól. De most rájöttem, hogy sokkal, de sokkal jobb a téli alom. Nyáron sokkal többet kell takarítani utánuk, mert amint egy kis aknát dobnak valahová, megjelennek a legyek meg a darazsak. A bacik is gyorsabban szaporodnak. No meg itt a toklász-szezon is, ami külön gondot okoz. Ezen kívül a kicsiket sokkal könnyebb fűteni, mint hűteni. Szóval ha lehet ilyen jellegű rendelést leadni, a következő alom ősszel vagy télen legyen. Köszönöm!

UI: Megvolt a 8 hetes kori féreghajtás is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése