2015. október 2., péntek

Egy korszak vége

Kis visszatekintés:
Winnie 2008 augusztusában került hozzám. Bár én a merle mániám miatt Sophie mellé még egy merle szukát szerettem volna, Anyu rábeszélt a tricolorra. Hamar meggyőzött, mivel előtte még sosem volt tricolor kutyám, de mindig is gondolkodtam rajta. Az első colliem Léda sable volt, Szelim dark sable, Brandy merle, Sophie szintén merle. Amikor Judittal (Korózs-Papp Judit, Silver Dream kennel) beszéltem, hogy szeretnék egy tricolor szukát, mondta, hogy éppen vár egy tricolor - merle almot, reménykedjünk, hogy lesz benne tri szuka. Lett is, ha jól emlékszem 4. Livi  (Winnie anyja, Olivia) kegyes volt hozzám, még választhattam is. Egy barátnőmmel mentem el kiválasztani melyik kölyök legyen az enyém. Szerencsés véletlen volt, hogy ő éppen akkor hozott el egy sheltie babát ugyanonnan, így mindenképpen mentünk volna. Winnie és testvérei akkor voltak kb. 3-4 hetesek. Első körben megnéztem a szülőket, mert bár fotókon többször láttam őket, élőben is kíváncsi voltam rájuk. Mindketten nagyon tetszettek, így nagy reményeim voltak a kisbabával kapcsolatban. Szóval kaptam egy kupacnyi kiskutyát, hogy válasszak. Sokat nem gondolkodtam rajta, valamiért szinte azonnal Winniet fogtam meg.
(Winnie a nevét nem Micimackóról - Winnie the Pooh-ról, hanem egy Bette Midler által játszott Disney boszorkányról, "Winnie" Winifred Sanderson-ról kapta (filmkarakter; Hocus Pocus, 1993). Ezzel is kifejezve a boszorkányok, a Disney, és Bette Midler iránti rajongásomat.)

Néha tökre sajnálom, hogy nem vagyok egy megszállottan dokumentálgatós típus, így egy csomó számomra fontos pillanat nincsen megörökítve. Ezért azt hiszem örökre hálás leszek Anitának, hogy lefotózott minket ott és akkor. 

Win és tri lány tesói a "castingon"

 Wint először fogom a karomban




Olyan kis cuki volt, hogy teljesen oda voltam tőle, alig vártam, hogy hazavigyem. Rajongásom iránta még inkább fokozódott, amikor megláttam róla az első "igazi kiskutya" felvételeket. Tündéri kölyök volt. 




Szóval Win hozzám került amint betöltötte a 8 hetes kort. Sophieval rögtön összebarátkoztak, így némileg irreális rettegésem, miszerint a 8 hónapos Sophie le fogja gyilkolni a kicsit, hamar eloszlott. 

Sophie és Winnie első együtt töltött napjukon. Hatalmasakat játszottak....

majd együtt pihenték ki a fáradalmakat

Winnie és 1 hónappal idősebb sheltie kenneltesója Silver Dream Impulse "Aira"

A két lány nagyon hamar összekovácsolódott, mindent együtt csináltak, szinte összenőttek. 






Ahogy cseperedtek, gondoltam ideje velük belevágni a kiállítások világába. Sophie jól láthatóan élvezte az együtt töltött időt,  a pózolást, meg a ringben futkosást, Winnie viszont egyre gyakrabban adta jelét annak, hogy a háta közepére nem kívánja az egészet. Ez pedig az eredményein is látszott. Mindig ugyanazt a kritikát kapta, hogy mennyire fásult, bágyatag és unott a tekintete. Enerváltsága persze csak addig tartott, míg ki nem jött a ringből, utána egészen felélénkült. 

Win egy Budapest CACIB-on a ringben ahol végre egy kicsit odatette magát és sikerült egy Res. CAC címet összeszednie (ha jól emlékszem kb. nyolcan-tízen voltak az osztályban). 


Egy idő után konkrétan bojkottálta a kiállításokat. Ezért megígértem neki, hogy nem viszem többé. Nem sokkal később Sophie meghalt, amit Winnie nagyon nehezen dolgozott fel. Amikor hazajöttem az állatorvostól Sohpie nélkül, Win nem értette mi történik.Órákig csak fel-alá járkált a kerítésnél, majd egy idő után hangosan vonyítani kezdett. Teljesen összetört. Akárcsak én. A mindig vidám mosolygós kiskutyám mély depresszióba zuhant. 

Winnie vérvonalát semmiképpen nem szerettem volna veszni hagyni, így valamivel 3 éves kora után befedeztettem. 2011. november 27-én megszületett tőle az első alom. Winnie teljesen kivirult. Hosszú idő után először láttam igazán boldognak. Imádta a kisbabáit, imádta az anyaszerepet, az extra kényeztetést, mindent amit kapott. Látszott rajta, hogy valóban jól érzi magát. Míg a kiállítás nem az ő terepe volt, az anyaság egyértelműen igen. 

Win az első alom születésekor


Összesen 22 kölyök született tőle 4 alomból. Úgy gondolom bőven teljesítette azt amit tőle vártam, többek közt ezért is döntöttem úgy, hogy a negyedik alom után ivartalaníttatom. A másik két oka; hogy a legutóbbi vemhességi ultrahangon petefészekcisztákat mutatott ki, illetve el akartam kerülni a méhgyulladás kialakulását. A kettő nem függ össze, de biztonságosabbnak találtam, ha ivartalanítva élheti nyugdíjas napjait. Mert azzal a mérhetetlenül bosszantó és alaptalan közhiedelmemmel ellentétben, miszerint azoknál a szukáknál akik szültek nem alakul ki gennyes méhgyulladás, igenis kialakulhat. Teljesen mindegy hányszor szült vagy nem szült. 
Első körben pár napja jól megfürdettük Wint, mert a szülés óta erre nem volt lehetőség, így már ráfért egy alapos mosdás (köszönet Nellinek!). Ma pedig átesett az ivartalanításon, és míg bódult állapotban volt, a fogkövét is szépen leszedték. A műtét jól sikerült, s bár még kicsit kába, egészen jól van. 

Win ma, 7 és fél évesen frissen a műtét után


Az egyetlen dolog ami kissé megdöbbentett, hogy a doki egy darab cisztát nem talált benne. Nagy valószínűség szerint a vemhesség és a szoptatás során a ciszták felszívódtak, vagy tűhegynyire zsugorodtak. 

Winnie mától békésen élheti nyugdíjas hétköznapjait. Bár kicsit sajnálom, hogy nem lesznek többé babái, mert elképesztően jó anya volt. Tényleg nagyon hálás vagyok neki ezért (is). 2014-ben Club-Star tenyészszuka címet kapott, aminek nagyon örültem, mert így elismerést kapott azért, amiben valóban nagyon jó volt.
Nemrég készítettem egy kis statisztikát is a babáiról: 

Született kölykök száma: 22 (közülük 1 tricolor kan kiskutya meghalt pár naposan)

Merle kan - 5
Merle szuka - 3
Tricolor kan - 7
Tricolor szuka – 6

Kan - 12
Szuka - 9

Blue merle – 8 (3 alomból)
Tricolor – 13 (4 alomból)

Kölykök átlagos születési súlya: 29.95 dkg
Legkisebb születési súly: 24 dkg (7 kölyök volt az alomban)
Legnagyobb születési súly: 38.1 dkg (3 kölyök volt az alomban)

Magyarországon élő utódok – 15
Külföldön élő utódok – 6 (3 kontinensen: Európa, Ázsia, Amerika)

Champion kutyák száma eddig  – 5
Champion címek száma eddig  – 10
Junior Champion – 3
Felnőtt Champion – 7

A kiállítási címek mellett természetesen azokra a kölykökre is nagyon büszke vagyok, akik aktív sportéletet élnek, segítőkutyaként dolgoznak, vagy boldog családi kedvencként élnek a hétköznapokban. 

Winnienek most már nincs más dolga, csak az, hogy jól érezze magát. Ha teljesen felépül meglepem egy kis kirándulással a Veresegyházi Medveotthonba, mert azt mindig is nagyon szerette. Ivyt is vinni fogom, igazi anya-lánya program lesz. :-) Remélem, hogy Ivy folytatja a hagyományt és hasonlóan jó mama lesz mint Win, bár ez egy kicsit még várat magára....


Ezúton is szeretnék köszönetet mondani Win tenyésztőjének Juditnak ezért a fantasztikus kutyáért!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése